Καθηγητές σε απόγνωση

Posted: 13 Σεπτεμβρίου, 2011 by Γεωργία Βαλωμένου in αναδημοσιεύσεις
Ετικέτες: , ,
Της Τασίας Λιόντου.
Πρώτη Σεπτέμβρη και ξεκινάω για το σχολείο που φέτος θα διδάξω, σε ένα εσπερινό γυμνάσιο κάπου στα δυτικά, με σκέψεις συνηθισμένες: πώς θα πλησιάσω αυτά τα παιδιά που το πρωί δουλεύουν και το βράδυ έρχονται σχολείο, πρέπει να τους κάνω να αγαπήσουν την ποίηση, δεν θα δώσω βαρύτητα στη γραμματική, μπλα-μπλα. Μπαίνω στο γραφείο των καθηγητών, σε ένα χώρο που βρόμαγε εγκατάλειψη, σε ένα σκουπιδότοπο καλυμμένο από δέκα -και βάλε- πόντους σκόνη. Πριν προλάβω να μιλήσω ακούω μία συνάδελφο να ρωτάει φρικαρισμένη γιατί ο χώρος είναι έτσι. Η απάντηση, από τον νεοδιορισθέντα διευθυντή, ήταν άμεση: δεν έχουμε καθαρίστρια και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος έχει εξαφανιστεί. Άρχισαν τα όργανα σκέφτηκα, αλλά δεν πειράζει… καλή καρδιά.
Έλα, όμως, που ύστερα από λίγο άρχισε να νυχτώνει. Τι κάνουν οι κοινοί θνητοί όταν νυχτώνει; Πατάνε το διακόπτη του ρεύματος· αυτό έκανα και εγώ, χωρίς αποτέλεσμα. Οι διάδρομοι, οι σκάλες και οι τουαλέτες σε απόλυτο σκοτάδι. Η απάντηση ήρθε από τους ανθρώπους που ήταν και πέρσι στο σχολείο: φώτα μόνο στα γραφεία και σε κάποιες τάξεις, από τον προηγούμενο Φλεβάρη περιμένουν τον δήμο να αλλάξει τις λάμπες στους υπόλοιπους χώρους. Εντάξει, σκέφτηκα… καλή καρδιά. Θα πάω να δω τι λάμπες χρειάζονται στις τουαλέτες και θα τις αλλάξω, τουλάχιστον εκεί. Σιγά το δύσκολο. Ξεκλειδώνω, κοιτάζω ψηλά και τότε το είδα: η λάμπα βρισκόταν σε απόσταση 5 μέτρων από το έδαφος και, εννοείται, ότι σκάλα δεν υπάρχει.
Πριν προλάβω να σκεφτώ τι θα κάνω, μας καλεί ο διευθυντής σε συνεδρίαση. Ενημερώθηκε, μας είπε, από τον προϊστάμενο ότι τα βιβλία πριν από τα τέλη Οκτώβρη (υπολογίστε εσείς Νοέμβρη-Δεκέμβρη) δεν πρόκειται να έρθουν. Θα μας στείλουν, όμως, CD ROM. Πες το, βρε άνθρωπε, παραλίγο να τρομοκρατηθώ. Τι θα το κάνουμε το CD ROM; Θα το κόψουμε, με μηχάνημα που δεν έχουμε, σε CDs τα οποία δεν έχουμε, και θα τα δώσουμε στους μαθητές οι οποίοι θα έρχονται στο σχολείο με τα laptop, που επίσης δεν ξέρουμε αν έχουν. Υπάρχει, όμως, και μέριμνα για τους μαθητές που δεν διαθέτουν ατομικό laptop. Θα βγάζουμε, λέει, φωτοτυπίες στο φωτοτυπικό το οποίο δεν έχει τόνερ και σε Α4 που από πέρσι ακόμα τις πλήρωναν οι καθηγητές από την τσέπη τους.
Θα φύγω, ήταν η πρώτη μου σκέψη, θα πάρω απόσπαση για αλλού. Πού θα πας, ξανασκέφτηκα, έτσι είναι παντού, θα κάτσεις και θα παλέψεις. Πήρα και εγώ έναν κουβά, ένα σφουγγάρι, απορρυπαντικά και ξεκίνησα να καθαρίζω. Σιωπηλά άρχισαν να κάνουν όλοι το ίδιο. «Δεν τη θέλουμε την παρακμή σας», ψιθύρισε ένας συνάδελφος την ώρα που καθάριζε τα τζάμια. Δεν τη θέλουμε, λέω και εγώ, ούτε για εμάς ούτε για τα παιδιά μας.
*Η Τασία Λιόντου είναι καθηγήτρια Γυμνασίου.
Σχόλια
  1. Ο/Η oxia λέει:

    καί ἒτσι θά ἐξοικονομήσουν χρήματα ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΦΙΛΟΤΙΜΟ γιά νά περνοῦν καλά καί νά πίνουν εἰς ὑγείαν τῶν κορόϊδων …. γιά νά βγῇ ὁ ἐξωγήϊνος καί νά κομπορημονεῖ γιά μάχες καί νίκες …. καί ἀπό κάτω τά ζῶα του νά ἀλαλάζουν μέ τήν ἀλαζονεία τῆς ἡγεσίας τους …
    Νά σηκωθοῦν νά φύγουν … ὄχι μόνο ἀπό τήν χῶρα, ἀλλά ἀπό αὐτόν τόν κόσμο … γιατί ἀλλοιῶς θά τούς διώξουμε μέ τόν τρόπο πού τούς ἁρμόζει ΕΜΕΙΣ !

    ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΠΟΥ ΣΤΟΝ ΔΑΙΜΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ;

  2. Ο/Η Γεωργία Βαλωμένου λέει:

    Χωρίς να διαφωνώ, και με τον κίνδυνο να χαρακτηριστώ… νεοφιλελεύθερη, πιστέυω ότι έχουμε καθήκον να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για τα παιδιά, τους μαθητές μας, που μας εμπιστεύονται οι εργαζόμενοι (και άνεργοι και υποαπασχολούμενοι) φορολογούμενοι γονείς. Στα πλαίσια της αλληλεγγύης και της αυτοοργάνωσης. Βολεύουμε έτσι το υπουργείο; στ΄αλήθεια; δε νομίζω. Το υπουργείο και οι συν αυτώ, που εχουν τα δικά τους παιδιά βολεμένα σε κολλέγια, επιδιώκουν την απαξίωση τη δική μας και του δημόσιου σχολείου. Αυτό περισσότερο απο την οικονομία. Αν εμείς τιμούμε το ρόλο μας δεν τους βολεύουμε, τους αντιστεκόμαστε. Εργοδότης μας ειναι ο λαός.
    Αυτη θεωρώ πως είναι η θέση όλων όσοι συμμετέχουν σ’ αυτη τη συλλογική προσπάθεια.

  3. Ο/Η mitera λέει:

    http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=44766
    Άφησε άναυδους τους σοφούς του υπουργείου, τους µάγιστρους και τους διανοούµενους της αυλής και της οθόνης, διασάλευσε την «τάξη», άναψε φωτιές στην καρδιά και το μυαλό των μαθητών σου και των γονιών τους και επανέφερε στο προσκήνιο τη ζωντανή πολιτική και την αποτελεσµατικότητά της, και µαζί τον κόσµο των δραστήριων-δυσαρεστηµένων! 🙂

  4. Ο/Η Γεωργία Βαλωμένου λέει:

    είναι το επόμενο που σκόπευα να ποστάρω, σ’ ευχαριστώ πολύ mitera

  5. Ο/Η Δώρα Ξ. λέει:

    «Δεν τη θέλουμε την παρακμή σας»

    «ΝΑ ΣΗΚΩΘΟΥΝ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ»

    Τα σχολεια μας θα τα λειτουργησουμε εμεις και οι μαθητες μας και ολοι στην πρωτη γραμμη ετοιμοπολεμοι επαναφεροντας «στο προσκηνιο την ζωντανη πολιτικη και την αποτελεσματικοτητα της»

    Σε αυτη την κρισιμη στιγμη για τον τοπο, τον λαο, την νεολαια μας και τις οικογενειες μας δεν υπαρχει τιποτα αλλο να κανουμε απο το να «επιτεθουμε» με την ορμη του δικιου μας και οχι να σκυψουμε το κεφαλι.

    NO PASSARAN
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΑΖΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΕΧΝΙΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ
    ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ

Σχολιάστε