Απάντηση στο άρθρο του Protagon «Τα σχολεία του Asperger»

Posted: Φεβρουαρίου 14, 2014 by Γεωργία Βαλωμένου in Uncategorized
Ετικέτες: , , , ,

(Το κείμενο που ακολουθεί στάλθηκε χθες το απογευμα στο site Protagon – στο mail you@protagon.gr όπου μπορούν να στέλνουν κείμενα προς δημοσίευση οι αναγνώστες – και σχεδόν μια μέρα μετά δεν έχει δημοσιευτεί)

Στην επικαιρότητα των ημερών που αφορά την εκπαίδευση είναι κυρίαρχα δύο θέματα:

το έγγραφο με το οποίο Η ΓΑΔΑ καλεί τα Α.Τ. να μεθοδεύσουν επαφές με τους διευθυντές σχολείων για να τους δώσουν στοιχεία  (και το σχετικό περιστατικό στο Κερατσίνι ) και οι επικείμενες απολύσεις των διαθέσιμων εκπαιδευτικών.

Παράλληλα «τρέχει» και το θέμα της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων. Όλα αυτά τα θέματα αλληλοσχετίζονται καθώς υπηρετούν το ίδιο κεντρικό σχεδιασμό μιας μνημονιακής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που υποτίθεται ότι στοχεύει σε μια συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το αν πράγματι στοχεύει σ’ αυτό αμφισβητείται ευθέως και δικαίως από την συνδικαλιστική εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών και όχι μόνο, καθώς στην πράξη αυτό που βλέπουμε είναι συρρίκνωση και τραγική υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου

Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις χρειάζονται και μια υποστηρικτική αρθρογραφία, έναν δημόσιο λόγο που τα τελευταία χρόνια ειδικά επικαλούμενος την κοινή λογική καταστρατηγεί έννοιες και σημαίνοντα για να παραπλανήσει την κοινή γνώμη και να την πείσει  πως η καταστροφή των δημόσιων αγαθών δεν είναι καταστροφή αλλά βελτίωση. Ειδικά για την εκπαίδευση, το βάρος πέφτει στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι στοχοποιούνται και ενοχοποιούνται ανελέητα εδώ και χρόνια.

Ένα τέτοιο άρθρο είναι το «Τα σχολεία του Αsperger»  του Α. Ζαμπούκα στο Protagon.

Το άρθρο παρουσιάζει εκπαιδευτικούς και μαθητές ως άτομα αυτιστικά ‘«Ιδιαίτεροι» είναι, συναισθηματικά «ανάπηροι» και «αυτιστικοί» που χρειάζονται βοήθεια και «συμπόνια»…’

Πέραν του πόσο αντιεπιστημονικό, προσβλητικό για τους ανθρώπους με Αsperger και τελικά χυδαίο είναι αυτό (όπως ωραιότατα απαντάει από το ίδιο βήμα η Φ. Τσαλίκογλου εδώ ), εξίσου χυδαίο είναι και το τσουβάλιασμα και η κατασυκοφάντηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Για μας που καθημερινά βιώνουμε μέσα στα δημόσια σχολεία, τα χωρίς υποδομές, χωρίς αναλώσιμα, χωρίς χρηματοδότηση, τον αγώνα τον δικό μας και των συναδέρφων μας όχι μόνο για να διδάξουμε στους μαθητές μας την διδακτέα ύλη αλλά και για να τους στηρίξουμε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν έξω από το σχολείο, εντονότερες από ποτέ λόγω της ανθρωπιστικής κρίσης, το άρθρο αυτό είναι εξοργιστικό και απαράδεκτο.

Δεν έχω την πρόθεση να υπερασπιστώ ένα σύστημα που οπωσδήποτε πάσχει. Έχω την ανάγκη να υπερασπιστώ ανθρώπους : μαθητές και καθηγητές που μέσα στο σύστημα και κόντρα στο σύστημα δημιουργούν, χτίζουν σχέσεις αγάπης και εκτίμησης, εκπαιδεύουν κι εκπαιδεύονται, ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον και αγωνίζονται γι αυτό, οργανώνουν μαθήματα αλληλεγγύης .

Να τους υπερασπιστώ από έναν επιθετικό  δημόσιο λόγο που απροκάλυπτα και εκ προθέσεως αποσιωπά τις αιτίες και μεγαλοποιεί τα συμπτώματα προκειμένου να θεωρηθεί αναγκαία η θεραπεία, που δεν είναι άλλη από την αξιολόγηση, (μια αξιολόγηση που κανένα από τα πραγματικά προβλήματα δεν πρόκειται να λύσει), αλλά και την αυταρχικότητα, την εντατικοποίηση, την αστυνόμευση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

«Μαθητές και καθηγητές είναι πλέον, επικίνδυνοι ο ένας για τον άλλον» γράφει ο κύριος Ζαμπούκας. Μήπως η καλύτερη λύση είναι η κατάργηση της δημόσιας εκπαίδευσης, κύριε Ζαμπούκα και κύριοι και κυρίες του Protagon; Αλλωστε «Η εκπαίδευση είναι δημοσιονομικά επιζήμια, αφού είναι ακριβή και δεν τη χρειάζεται ή δεν την αντέχει η παραγωγική πραγματικότητα και η αγορά. Τη μαζική μορφή εκπαίδευσης που συνδέθηκε με τη μεταπολεμική ανάπτυξη, φαίνεται ότι οι ελίτ την κρίνουν ως λογιστικά περιττή.»

Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η Γεωργία Βαλωμένου λέει:

    Σχετικό: http://unfollow.com.gr/web-only/10380-astyn/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s