Προς εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές….

Posted: Μαρτίου 31, 2013 by Δώρα Ξυπολιά in ανοιχτός διάλογος για την παιδεία, αξιολόγηση, Uncategorized

της Δώρας Ξυπολιά

Επί  3 και πλέον χρόνια βιώνουμε ως κοινωνία μια ολοκληρωτική αποδόμηση του κοινωνικού κράτους και των κοινωνικών αγαθών, μια πρωτόγνωρη λεηλασία της δημόσιας περιουσίας και των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, μια πλήρη ανατροπή των εργασιακών, μισθολογικών, ασφαλιστικών, κοινωνικών, δημοκρατικών δικαιωμάτων μας, αλλά και μια συνεχώς διογκούμενη τεράστια στρατιά ανέργων, κυρίως νέων.

Η πολιτική των μνημονίων, η αποδόμηση του κοινωνικού κράτους, η ανεργία, η φτώχεια, ο ρατσισμός  και ο νεοφασισμός,  απαξιώνουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, κορυφώνουν την κοινωνική αδικία και πλήττουν με ιδιαίτερη οξύτητα το δημόσιο σχολείο.

Στο χώρο της εκπαίδευσης, οι αυταπάτες  φτάνουν πια στο τέλος τους:

Πρώτος άξονας της κυβέρνησης… είναι οι άνθρωποι της εκπαίδευσης……(;)

Αρβανιτόπουλος, Υπουργός Παιδείας, Πρακτικά Βουλής, 8/07/12

Σαν αποτέλεσμα των δηλώσεων του υπουργού της τρικομματικής κυβέρνησης έρχεται να θεσμοθετηθεί ο «επιθεωρητισμός» στην πιο ακραία του μορφή με την  αξιολόγηση – χειραγώγηση του εκπαιδευτικού  στερώντας από την εκπαιδευτική κοινότητα την ελευθερία, την κριτική των αναλυτικών προγραμμάτων. Οι μαθητές οι γονείς και οι καθηγητές τους θα γίνουν μαριονέτες σε ένα προμελετημένο έγκλημα υφαρπαγής του δικαιώματος της εργασίας.

Τα σχολεία σήμερα υπολειτουργούν με 3000 κενά, με μηδανινές προσλήψεις και με μισθούς πείνας στους εκπαιδευτικούς. (640 Ευρώ «αμείβεται» ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός). Τοποθετήσεις και μετακινήσεις εκπαιδευτικών γίνονται μέχρι και σήμερα ξεχειλώνοντας τις αντοχές τους αλλά και αποσυντονίζοντας τους μαθητές οι οποίοι καλούνται να διδαχθούν σε fast forward  την ύλη μιας ολόκληρης σχολικής χρονιάς.

Για να καλύψουν το μέγεθος των κενών ωρών, περικόπτουν μαθήματα (με την λογική «καλύτερα λίγο, παρά καθόλου») και τεμαχίζουν τους εκπαιδευτικούς σε χίλια κομμάτια για καλύψουν «τρύπες» ωρών. Ψηφίζουν αύξηση ωραρίου «ανοιχτού τύπου» και «παντός καιρού» αδιαφορώντας για το εκπαιδευτικό έργο και τις ανάγκες που προκύπτουν από αυτό, αγνοώντας εσκεμμένα ότι ο εκπαιδευτικός δεν εργάζεται μόνο όταν διδάσκει αλλά όταν διαβάζει, ενημερώνεται, αυτομορφώνεται, οργανώνεται για τα μαθήματά του, διορθώνει εργασίες και γραπτά, εκτελεί καθήκοντα γραφείου, αναλαμβάνει παιδαγωγική ευθύνη.

Και όλα αυτά την στιγμή που καμμία επιμόρφωση υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου δεν λαμβάνει χώρα. Παρωδίες «επιμορφώσεων» με ευρωπαϊκά κονδύλια «σιτίζουν» κάποιους ευρωκόλακες και αυτό είναι! Υποστηρικτικό Υλικό για την δουλειά μας δεν «διατίθεται».

Η απειλή της μέγγενης του μνημονίου πλανάται πάνω από τα κεφάλια μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών και τα σχολεία ασφυκτιούν από την οικονομική δυσπραγία των σχολικών επιτροπών και στερούνται βασικών λειτουργικών!!!! Μόλις λίγες μέρες πριν ψηφίστηκε η περαιτέρω μείωση των δαπανών για την παιδεία (μείωση 15%). Μεταφράζοντας τον κο Υπουργό: πρώτος άξονας: η συρρίκνωση της παιδείας και των ανθρώπων της εκπαίδευσης!

Δεύτερος άξονας της κυβέρνησης …η εξασφάλιση ισότητας ευκαιριών στη νέα γενιά σόλους τους μαθητές… (;)

 Αρβανιτόπουλος, Υπουργός Παιδείας, Πρακτικά Βουλής, 8/07/12

Διεθνώς, όπου εφαρμόστηκε αξιολόγηση συνδεόμενη με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών , όχι μόνο δεν αναβάθμισε την ποιότητα και δεν έλυσε  κανένα από τα  προβλήματα της εκπ/σης, αλλά προσέθεσε και νέα, όπως: αύξηση του ανταγωνισμού των εκπ/κών και των  κρουσμάτων παραχάραξης μαθητικών μητρώων και πιστοποιητικών επάρκειας, κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, υποβάθμιση, κλείσιμο και ιδιωτικοποίηση σχολικών μονάδων.

Σήμερα, επιλέγει η κυβέρνηση την ολομέτωπη επίθεση και συνεχίζει με σφοδρότητα τον χορό των συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολείων. Την φετινή χρονιά έγιναν συμπτύξεις τμημάτων με αποκορύφωμα τα τμήματα κατευθύνσεων. Στα περισσότερα σχολεία μας στοιβάζονται 27-30 παιδιά στις τάξεις μας και φαίνεται ότι απόφασή τους είναι εφαρμόσουν ολικά το μέτρο των 30 μαθητών ανά τμήμα.

Καταργήθηκαν τα αθλητικά σχολεία.

Καταργούνται τα καλλιτεχνικά, μουσικά σχολεία.

Καταργήθηκαν σχολεία παιδιών με ειδικές ανάγκες και στοιβάζουν τα παιδιά αυτά σε δημόσια σχολεία άμοιρα και αβοήθητα χωρίς εκπαιδευτικούς στήριξης τους. Τα σχολεία δεν έχουν εκπαιδευτικούς στήριξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και δεν προσλαμβάνουν με επιχείρημα την οικονομική κρίση.

Μεταφράζοντας τον κο Υπουργό: Αδήριτο καθήκον της κυβέρνησης είναι η μαθητική διαρροή και ο αποκλεισμός των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών μας.

Τρίτος άξονας η ενίσχυση των υποδομών της κτηριολογικής και υλικοτεχνικής υποδομής… (;)

Αρβανιτόπουλος, Υπουργός Παιδείας, Πρακτικά Βουλής, 8/07/12 

Καταργήθηκε ο Οργανισμός Έκδοσης Σχολικών Βιβλίων και η λογική των πολλαπλών πηγών και συγγραμμάτων, η γενικόλογη χρήση του διαδικτύου οδηγεί συγκαλυμμένα στην κατάργηση του δωρεάν βιβλίου για όλα τα παιδιά του δημόσιου σχολείου.

Σχολικές τάξεις μικρές και ανήλιαγες που προορίζονταν για αποθήκες και βοηθητικοί χώροι καλύπτουν ήδη τις ανάγκες σε πολυπληθή τμήματα μαθητών. Οι προδιαγραφές του υπουργείου είναι ότι αντιστοιχούν μόλις 1,5 τμ σε κάθε μαθητή μέσα στην σχολική τάξη (σημειωτέον ότι βάσει κανονισμών τα γίδια και τα πρόβατα στις στάνες δικαιούνται 1,5 – 2 τμ / ζώο).

Τα έσοδα μηδαμινά των σχολικών επιτροπών και οι ανάγκες για συντήρηση και επιδιόρθωση σχολικών χώρων μεγάλες. Ο εργαστηριακός εξοπλισμός κρίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις απαρχαιωμένος ενώ λογαριασμοί κοινής ωφέλειας μένουν απλήρωτοι.

Μεταφράζοντας τον κο Υπουργό: Η ενίσχυση των υποδομών κτηριολογικής και υλικοτεχνικής υποδομής αποτελεί όνειρο θερινής νυχτός…

 

Τέταρτος άξονας η Ελλάδα πρωταγωνιστεί ξανά στην διαμόρφωση της σύγχρονης σκέψης και της παιδείας…(;)

 Αρβανιτόπουλος, Υπουργός Παιδείας, Πρακτικά Βουλής, 8/07/12

Το κείμενο αυτό γράφεται μέρες μετά τον άδικο χαμό των 2 φοιτητών στην Λάρισα από τις αναθυμιάσεις ενός σάπιου πολιτικού και οικονομικού συστήματος…. Το κείμενο αυτό γράφεται μέρες μετά την άνανδρη επίθεση σε μαθητές στην Ιερισσό…. «Μάθε παιδί μου, γράμματα» σε ένα σχολείο εγκαταλελειμμένο, «κρύο» και «πεινασμένο». «Σύγχρονη Σκέψη» είναι πλέον τα αποτυχημένα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική αποτυχία, η μαθητική διαρροή μαζί με την εξαθλίωση, τον υποσιτισμό των παιδιών μας. «Παιδεία» είναι πια τα σαρκοβόρα που διψούν για ανθρώπινες ζωές και αξιοπρέπειες στο βωμό της «αξιοκρατίας» από ένα κράτος ανόμων και επιόρκων. Είναι το νέο σχολείο της αγοράς, του ανταγωνισμού, της φτηνής κατάρτισης, της αποσπασματικής και επιφανειακής πληροφορίας για φτιάξουν το νέο εργαζόμενο των 250 Ευρώ.

Τα ΜΜΕ και η μαζική δόση υποκουλτούρας που σερβίρουν καθημερινά μαζί με την ενορχηστρωμένη παραπληροφόρηση προετοιμάζουν το έδαφος να ξεσπάσει η κατευθυνόμενη «κοινή γνώμη» σε ένα γιουρούσι χωρίς επιστροφή για το δημόσιο σχολείο και τις λαϊκές ανάγκες για μόρφωση.

Τα παιδιά μας κατρακυλούν στα σκοτεινά μονοπάτια του φασισμού και του μηδενισμού. Και ‘μεις μια κοινωνία φοβισμένη κοιτούμε με κομμένη την ανάσα την συνέχεια σε ένα τέλος που όλοι απευχόμαστε αλλά μοιραία και άθελα μας οδηγούμαστε. Αυτή είναι λοιπόν η στρατηγική της «Ευρώπης 2020» που θα πρωταγωνιστήσουμε σε μια και μοναδική παράσταση για τον καθένα μας; Μεταφράζοντας λοιπόν τον κο Υπουργό: Τέταρτος άξονας η Ελλάδα πρωταγωνιστεί ξανά στην διαμόρφωση του σύγχρονου εργαζόμενου δούλου και του κοινωνικά αναλφάβητου νέου.

 

Μπορούμε να υπερασπίσουμε αυτό το δημόσιο σχολείο ως έχει;

 

Τα παιδιά μας αντιπαθούν το σχολείο, νοιώθουν φυλακή τις αίθουσες τους. Το σχολείο ήδη είναι ένας συνεχής αγώνας αντοχής που όποιος σκοντάψει ή σταματήσει για να πάρει ανάσα γρήγορα θα χάσει τη κούρσα και θα πεταχτεί στο καλάθι των αχρήστων.

Έχουμε υποχρέωση να αλλάξουμε αυτό το δημόσιο σχολείο αλλά ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΟΥΜΕ στη κατάργηση του δικαιώματος κάθε παιδιού, έλληνα ή μετανάστη, με ειδικές ανάγκες ή όχι, φτωχού ή πλούσιου, σε μια ενιαία 12χρονη δωρεάν παιδεία χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Πρέπει να διεκδικήσουμε τη συγκρότηση ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής πολιτικής σε ριζοσπαστική κατεύθυνση με στόχο: να αμβλυνθούν οι κοινωνικές ανισότητες, να δοθούν «ίσες ευκαιρίες» σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον τους.

Έχουμε υποχρέωση να απαιτήσουμε ένα δημόσιο σχολείο με βάσει τις λαϊκές ανάγκες το οποίο:

Θα έχει περισσότερο πολιτισμό για τα παιδιά μας.

Θα αναπτύσσει την κριτική σκέψη, την δημιουργικότητα, την αμφισβήτηση και τη διεκδίκηση.

Δε θα υποχρεώνει τους γονείς να πληρώνουν από την τσέπη τους για τη μόρφωση των παιδιών τους.

Μέλημά μας  είναι η ανατροπή του σχολείου τροφοδότη της παραπαιδείας μέσα από την ουσιαστική λειτουργία του σχολείου με αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που οι επιστημονικές κοινότητες των εκπαιδευτικών θα προτείνουν, με ολιγομελή τμήματα, με χρηματοδότηση για εποπτικό και υποστηρικτικό υλικό.

Παλεύουμε για ένα δημόσιο σχολείο που θα στηρίζεται στην δημοκρατία, στην ισότητα και στην ισονομία και απαιτούμε :

Καμία συγχώνευση – κατάργηση σχολικών μονάδων

20 μαθητές ανά τμήμα σχολικής μονάδας

Κάλυψη όλων των οικονομικών αναγκών των σχολείων με γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του Προϋπολογισμού.

Δημόσιο και δωρεάν 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Κανένα παιδί εκτός σχολείου.

Δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία .Να πάψει ο αυταρχισμός κι ο διοικητισμός να αποτελούν την «παιδαγωγική λογική» της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί το όργανο εκείνο που πρέπει και μπορεί να έχει την παιδαγωγική και διοικητική ευθύνη σε ένα σχολείο.

Όχι στην αξιολόγηση χειραγώγηση και την αξιολόγηση κατηγοριοποίηση σχολείων -μαθητών -εκπαιδευτικών.

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες με διορισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, καθηγητές, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, ειδική αγωγή, αντισταθμιστική εκπαίδευση κλπ) και βοηθητικού προσωπικού στο δημόσιο σχολείο.

Προστασία της δημόσιας Δωρεάν Παιδείας-Υγείας-Κοινωνικής ασφάλισης και Πρόνοιας.

Θα πρέπει να ξετυλίξουμε το κουβάρι από την αρχή… Η προάσπιση του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού δεν αποτελεί πια ένα συντεχνιακό αίτημα. Η ανάγκη ενός προγράμματος υπεράσπισης του δημόσιου αγαθού της εργασίας, της παιδείας, της υγείας, της κατοικίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας αποτελεί άμεσο καθήκον όλων μας.

Η πολιτική των συνδικάτων μας και η συνδικαλιστική μας δράση θα πρέπει να έχουν στο επίκεντρο την διαμόρφωση των όρων εκείνων που θα επιτρέψουν στο πανεκπαιδευτικό κίνημα να ονειρευτεί, να σχεδιάσει και να διεκδικήσει το σχολείο των λαϊκών αναγκών κάνοντας επί της ουσίας κριτική στα αναλυτικά προγράμματα, στην στοχοθεσία του σχολείου, στην λειτουργία του, στο τρόπο που διοικείται.

Δικαιούμαστε λοιπόν να γίνουμε φορείς μιας πρότασης ριζοσπαστικής επαναπροσδιορισμού της εκπαιδευτικής πολιτικής προς όφελος του λαού και του τόπου και υποχρεούμαστε να το κάνουμε ΤΩΡΑ. Προϋπόθεση για την δημιουργία ενός ριζοσπαστικού εκπαιδευτικού προγράμματος είναι οι ανοιχτές μαζικές και δημοκρατικές διαδικασίες μέσα από τα σωματεία μας, τις λαϊκές συνελεύσεις της γειτονιάς, τις ενωτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών και των λαϊκών στρωμάτων.

Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε την ζωή μας και την χώρα μας στηριγμένοι στις δικές μας δυνάμεις. Ο «ψευτοπόλεμος» και η «άμυνα» στην ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης δεν μας αρκούν. Η αντανακλαστική άρνηση από την μεριά του λαϊκού κινήματος αντιδραστικών μέτρων στο χώρο της εκπαίδευσης μπορεί να αντιστοιχούσαν σε μια άλλη εποχή….(;)

Σήμερα όμως απαιτείται η στράτευση και η οργάνωση των εκατοντάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών με στόχο την διεκδίκηση ενός σχολείου που να καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες για μόρφωση.

Σήμερα απαιτείται ένας κοινός, ενωτικός και ριζοσπαστικός αγώνας εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, εργαζόμενων και ανέργων με στόχο την ΑΝΑΤΡΟΠΗ των πολιτικών των ξένων και ντόπιων αρπακτικών που ληστεύουν τη χώρα, τη ζωή μας, το μέλλον των παιδιών μας.

Σήμερα απαιτείται λαϊκό κίνημα με στόχο την πολιτική ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών της τρικομματικής κυβέρνησης, της ΤΡΟΙΚΑ και του ΔΝΤ.

Ή εμείς ή αυτοί…………………

……………Venceremos!!!!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s