Αρνητικό ρεκόρ απορρόφησης κονδυλίων για την Παιδεία σημειώνει η Ελλάδα

Posted: Μαΐου 5, 2011 by Γεωργία Βαλωμένου in αναδημοσιεύσεις
Ετικέτες: , , ,

πηγή: TVXS

Αρνητικό ρεκόρ απορρόφησης ευρωπαϊκών πόρων σημειώνει η Ελλάδα στον τομέα της εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης σύμφωνα με τον αρμόδιο ευρωπαίο επίτροπο. Κατά τ’ αλλα, στο εσωτερικό της χώρας συνεχίζεται η γκρίνια για τα ζητήματα της παιδείας εν όψει μάλιστα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με τους 116.000 υποψηφίους να μην γνωρίζουν ακόμη τον αριθμό θέσεων που θα διεκδικήσουν στα ΑΕΙ. Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου διεμήνυσε χθες ότι «οι μαθητές ότι χρειάζεται να ξέρουν το ξέρουν» και πρόσθεσε ότι ο αριθμός εισακτέων θα ανακοινωθεί με την ψήφιση από τη Βουλή του νομοσχεδίου που προβλέπει νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων ειδικών κατηγοριών.

Αρνητικό ρεκόρ απορρόφησης ευρωπαϊκών πόρων σημειώνει η Ελλάδα στον τομέα της εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης καθώς από το συγκεκριμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα της χρονικής περιόδου 2007 – 2013 έχει απορροφήσει έως σήμερα μόλις το 2,52% των χρηματικών δεσμεύσεων, σύμφωνα με απάντηση του Επιτρόπου για θέματα Περιφερειακής Πολιτικής Γ. Χαν έπειτα από ερώτηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Γ. Παπανικολάου.

Ειδικά για το 2010, η Ελλάδα απορρόφησε 36.220.662 ευρώ για θέματα παιδείας και δια βίου μάθησης όταν το διαθέσιμο ποσό ανερχόταν στα 204.706.354 ευρώ. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα καταγράφει στον τομέα της παιδείας την χειρότερη επίδοση απορρόφησης κονδυλίων από κάθε άλλο τομέα και ακολουθούν οι τομείς για την ενίσχυση της δημόσιας διοίκησης (2,76%) και για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη (3,11)%.

Ανησυχία και διαφωνίες για Πανελλήνιες και Νέο Λύκειο

Ο χρόνος κατάθεσης του νομοσχεδίου θα γνωστοποιηθεί σήμερα. Το νωρίτερο που μπορεί να ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων είναι έως και την Πέμπτη, όταν και ξεκινούν οι εξετάσεις. Σύμφωνα με την «Καθημερινή» στελέχη του υπουργείου εκτιμούν ότι θα προκριθεί από τον υφυπουργός, Ι. Πανάρετο ο αριθμός να ανακοινωθεί μετά τη λήξη των Πανελλαδικών κι όχι κατά τη διάρκεια προκειμένου να μην επηρεαστούν οι εξεταζόμενοι μαθητές. Το νομοσχέδιο θα δίνει εξάλλου τη δυνατότητα στο υπουργείο να ανακοινώνει τον αριθμό ένα μήνα πριν από την κατάθεση των μηχανογραφικών. Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ό

Σε εκκρεμότητα παραμένει, επίσης, η τύχη της ρύθμισης για τη δυνατότητα των υποψηφίων να λάβουν απολυτήριο λυκείου, μετέχοντας μόνο στις ενδοσχολικές εξετάσεις. Πληροφορίες της εφημερίδας «Καθημερινή» αναφέρουν ότι σχετική προφορική δήλωση έκαναν περί τους 3.000 μαθητές. Η ρύθμιση προβλέπεται στο ίδιο νομοσχέδιο και το ερώτημα είναι τι θα κάνουν οι ενδιαφερόμενοι μαθητές εάν η ψήφισή του γίνει μετά την έναρξη των Πανελλαδικών, αν δηλαδή θα δώσουν Πανελλαδικές για να κατοχυρώσουν το απολυτήριό τους ή θα περιμένουν μη γνωρίζοντας τι ακριβώς θα γίνει.

Από την πλευρά των καθηγητών, η ΟΛΜΕ ζήτησε την έκδοση της υπουργικής απόφασης για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών που θα εμπλακούν στις Πανελλαδικές και την ανάκληση των αποφάσεων για την εξέταση των μαθητών Εσπερινών Λυκείων το πρωί και για την κατάργηση περιφερειακών εξεταστικών κέντρων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αποτέλεσμα να πρέπει να ταξιδέψουν στην Αθήνα.

Διαφωνούν με το νέο Λύκειο οι καθηγητές των ιδιωτικών σχολειών

Εν τω μεταξύ, χθες η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) εξέφρασε τη διαφωνία της σε βασικά σημεία του σχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το «Νέο Λύκειο».

Οι δύο στους τρεις, το 64% δηλαδή των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία θεωρούν ότι ο εκπαιδευτικός ρόλος του λυκείου έχει υποβαθμιστεί σε πολύ μεγάλο ή μεγάλο βαθμό από τις συνεχείς αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών. Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς (το 56,5%) εκτιμούν ότι έχει χαθεί σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό η μορφωτική αυτονομία του λυκείου.

Τα ευρήματα αυτά, τα οποία προέκυψαν από έρευνα που διεξήχθη με ευθύνη του επιστημονικού συμβούλου του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ κ. Νίκου Παΐζη σε 350 εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων, καταδεικνύουν την ανάγκη για τη μεταρρύθμιση στο λύκειο. Το βασικότερο συμπέρασμα που αναδείχτηκε είναι ότι το Λύκειο έχει χάσει τη μορφωτική αυτονομία του αφού έχει συνδεθεί άμεσα με το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ ο εκπαιδευτικός και κοινωνικός του ρόλος έχει υποβαθμιστεί σε μεγάλο βαθμό.

Τα υποχρεωτικά μαθήματα στο Λύκειο, σύμφωνα με την έρευνα, θα πρέπει να καταλαμβάνουν κατά μέσο όρο το 51% του εβδομαδιαίου διδακτικού χρόνου, τα κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά το 29% και τα επιλογής το 20%. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα, μεγάλη σημασία έχει επίσης να μειώνεται σταδιακά από τάξη σε τάξη το ποσοστό ωρών των υποχρεωτικών μαθημάτων και να αυξάνεται αντίστοιχα το ποσοστό των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών και των επιλεγόμενων μαθημάτων.

Σε χθεσινή ημερίδα, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) υποστήριξαν ότι η πρόταση του υπ. Παιδείας για τη νέα δομή του λυκείου πάσχει, καθώς καταργεί πλήρως την αυτονομία του λυκείου και θα αυξήσει την ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια. Από την πλευρά της, η ομοσπονδία προτείνει, μεταξύ άλλων, ολοήμερη λειτουργία του λυκείου, κατάργηση των κατευθύνσεων σπουδών, μείωση των υποχρεωτικών μαθημάτων και αύξηση των επιλογής.

Η πρόταση του υπουργείου δέχθηκε, επίσης, τα βέλη των εκπροσώπων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ενώ οι εκπρόσωποι και των ομοσπονδιών δασκάλων (ΔΟΕ), καθηγητών και πανεπιστημιακών (ΟΛΜΕ, ΠΟΣΔΕΠ) συνέκλιναν στο ότι είναι αναγκαίο να ξεκινήσει από την αρχή ο διάλογος για τη δομή του λυκείου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s